Friday, September 26, 2008

Scolari pasang hajat rangkul empat trofi

PORTSMOUTH, London - Pengurus Chelsea, Luiz Felipe Scolari meletakkan sasaran untuk memenangi empat trofi musim ini selepas menyaksikan anak buahnya membelasah penyandang juara Piala FA, Portsmouth 4-0 pada pusingan ketiga Piala Liga kelmarin.

Scolari menganggap dua gol daripada Frank Lampard mencetuskan inspirasi kepada kemenangan besar Chelsea pada aksi di Fratton Park kelmarin.

Skuad The Blues yang menamatkan saingan di tempat kedua Liga Perdana England, Liga Juara-Juara dan Piala Liga musim lalu, menurunkan skuad yang lebih kuat daripada apa yang dijangkakan.

"Kami akan beraksi dalam empat kejohanan musim ini dan saya akan berusaha untuk memenangi kesemuanya.

"Begitu juga dengan pemain-pemain. Ia mungkin menjadi sangat sukar tetapi kami memiliki pasukan dan pemain-pemain untuk melakukannya.

"Tahun lalu mereka mara ke perlawanan akhir sebanyak tiga kali dan ini adalah apa yang saya mahukan. Kamu boleh lihat betapa pentingnya Piala Liga kepada pasukan kami.

Pada aksi kelmarin, pemain tengah Lampard membantu Chelsea melayakkan diri ke kelompok 16 pasukan terakhir dengan menjaringkan gol ke-20 Piala Liga menerusi sepakan penalti sembilan minit sebelum babak pertama tamat.

Michael Ballack telah dijatuhkan oleh pemain pertahanan Portsmouth, Nadir Belhadj dan Lampard mudah memperdaya rakan sepasukan dalam skuad England, David James.

Florent Malouda menambah gol kedua Chelsea pada minit ke-45 dan Lampard menghasilkan gol ketiga dan kedua peribadi pada minit ke-49 sebelum Salomon Kalou melengkapkan kemenangan selesa The Blues pada minit ke-64

No comments: