Wednesday, September 17, 2008

Chelsea kena amaran Ferdinand

FERDINAND yakin United akan kembali bangkit selepas tewas kepada Liverpool minggu lalu.

LONDON - Pertahanan England, Rio Ferdinand memberi amaran kepada Chelsea bahawa skuad The Blues itu akan berdepan kebangkitan Manchester United pada aksi Liga Perdana England hujung minggu ini.

Kapten Red Devils itu mengakui bahawa dia terkilan dengan nasib yang tidak menyebelahi pasukannya ketika tewas 1-2 kepada Liverpool Sabtu lalu.

Namun, di sebalik kekalahan itu, Ferdinand percaya pertemuan kedua-dua pasukan di Stamford Bridge nanti bakal menjadi medan terbaik menebus kehampaan United.

"Memang bagus untuk berdepan pasukan handal lain selepas mengalami kekecewaan kerana kamu akan lebih arif mengenai pasukan kamu apabila tewas satu perlawanan.

"Kami mahu turun berdepan Chelsea dan mengembalikan semula kepercayaan kepada diri kami.

"Kami akan cuba mengutip tiga mata dan memadam rekod tanpa kalah mereka di gelanggang sendiri sejak dua atau tiga musim lalu.

"Tiada perlawanan lain lagi yang lebih bagus daripada pertemuan ini," jelas Ferdinand.

Ferdinand menambah, United gagal menampilkan aksi sebenar pada pertemuan menentang Liverpool, sekali gus menyaksikan mereka tewas di Anfield.

"Kami belum beraksi pada tahap sebenar dengan Liverpool. Dalam tempoh 10 minit iaitu sebelum dan selepas kami menjaringkan gol, kami berjaya menguasai permainan dan membuat hantaran dengan baik.

"Tetapi selepas itu, kami gagal menyaingi mereka dan mereka berjaya menjaringkan dua gol. Mereka bernasib baik mendapat dua gol tersebut.

"Keseluruhannya, mereka gagal menguasai permainan dan tidak sepatutnya menang."

AMARAN JER... ATAS PADANG TENTUKAN.. KEPADA PEMINAT MAN U AND CHELSEA SILA BERI KOMEN ANDA>> CHELSEA ATAU MAN U SILA MASUKKAN RAMALAN ANDA SEKALI YER...

No comments: