Wednesday, September 17, 2008

Kad merah Terry dibatal

LONDON - Chelsea menang dalam rayuannya untuk membatalkan kad merah yang dilayangkan kepada ketua pasukan John Terry dalam perlawanan bola sepak Liga Perdana England yang dimenangi kelab itu ke atas Manchester City Sabtu lalu.

Dengan keputusan FA England itu bermakna Terry terlepas daripada penggantungan tiga perlawanan dan boleh diturunkan menentang Manchester United pada Ahad ini.

Suruhanjaya peraturan FA England sebelum ini telah menimbangkan kes Terry itu semalam dan dalam satu kenyataan, badan bola sepak itu berkata: ''Chelsea telah menghantar satu dakwaan bahawa telah berlaku kejadian tersalah hukum bagi pihak John Terry.

Terry dilayangkan kad merah ketika Chelsea menang 3-1 kerana kesalahan profesional ke atas penyerang City, Jo.

Namun ulang tayang di televisyen menunjukkan berlaku kesilapan ketika mengenakan hukuman tersebut ke atas Terry.

Dalam masa yang sama FA tidak meringankan hukuman dari kad merah ke kad kuning, jadi Chelsea perlu membuktikan Terry tidak sepatutnya dilayangkan kad merah sama sekali dan mereka perlu mengubah keputusan tersebut.

Dengan keputusan itu pastinya ia satu berita kurang menggembirakan buat United, pasukan yang mengalahkan Chelsea pada final Liga Juara-Juara musim lalu.

Bos skuad Blues, Luiz Felipe Scolari turut mengakui dia terdesak untuk mendapatkan khidmat Terry bagi pertembungan dengan United.

"Adalah penting bagi kami jika boleh Terry bermain Ahad ini namun kita akan tunggu dan lihat apa kata FA England,'' kata Scolari.

"Ia penting bagi kami, selepas melihat ulang tayang di televisyen, mungkin terdapat kesilapan yang dilakukan oleh pengadil.

"Tetapi bukan kedudukan saya untuk berkata ia satu kesilapan. Mungkin FA bersetuju telah berlaku kesilapan oleh pengadil,'' katanya.

YESSSS jOhn Terry ade boleh main.. tapi xblh confident.. kalo man u main cam game liv chel plak main macam lawan man city chance nk menang tuh ade.. hehe.. tgu jela ahad ni kawan2.. huhhu

No comments: