Saturday, September 6, 2008

Chelsea tidak terjejas tanpa Robinho - Scolari

LONDON - Bos Chelsea, Luiz Felipe Scolari menegaskan bahawa kegagalan mendapatkan khidmat penyerang Brazil, Robinho untuk diserapkan ke dalam pasukan itu tidak akan memberi kesan kepada perancangan musim ini.

Robinho melakukan kejutan minit-minit akhir ketika pintu perpindahan hampir tamat apabila bersetuju menyertai Manchester City, selepas Chelsea menolak permintaan Real Madrid untuk membayar 40 juta euro (RM198.7 juta).

"Ia bukanlah masalah kepada saya. Saya mempunyai ramai pemain hebat dan begitu gembira dengan pasukan saya ini.

"Saya juga menerima semula pemain baru yang pulih daripada kecederaan, Didier Drogba tidak lama lagi.

"John Obi Mikel juga telah kembali pulih dengan sepenuhnya manakala Michael Ballack dan Michael Essien yang beraksi dengan kecederaan juga bertambah sihat.

"Mereka adalah contoh pemain-pemain yang mempunyai keperibadian yang menakjubkan dalam skuad saya ini.

"Saya tidak fikir orang yang berada di sekeliling Robinho begitu serius untuk membawanya ke Chelsea. Mereka lebih mementingkan perjanjian perniagaan.

"Namun, seperti yang telah saya nyatakan sebelum ini mengenai Robinho, dia adalah pemain yang sangat bagus. Saya mendoakan kejayaan kepadanya.

"Saya telah membaca surat khabar dan mereka mengatakan saya tidak gembira atau marah dengan kelab kerana gagal mendapatkan penyerang itu. Semua kenyataan itu adalah tidak benar.

"Saya tidak menyatakan perkara seumpama itu dan tidak pernah berfikir seperti itu. Saya begitu gembira dengan situasi ketika ini," kata Scolari dalam laman web pasukan itu, www.chelseafc.com.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0906&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sukan_Luar_Negara&pg=sl_07.htm

No comments: