Thursday, September 18, 2008

Scolari ingatkan pemain Chelsea jangan leka

LONDON - Luiz Felipe Scolari mengingatkan anak-anak buahnya supaya jangan terlalu dibuai mimpi indah selepas membelasah Bordeaux 4-0 dalam saingan awal peringkat Kumpulan A, kelmarin.

Sebaliknya, beliau akan sentiasa mengingatkan pemain Chel sea agar sentiasa berpijak di bumi nyata dan bersedia dengan cabaran seterusnya.

Gol-gol Chelsea kelmarin disumbang Frank Lampard, Joe Cole, Florent Malouda dan Nicolas Anelka.

"Kami masih melakukan banyak kesilapan ketika menguasai bola. Bermain dalam Liga Juara Juara tidak perlu menang besar sebaliknya cukup mengawal permainan selepas mendahului 2-0.

"Tetapi pemain saya lupa itu dan masih ghairah mahu menjaringkan gol sehingga memberi ruang kepada lawan untuk mencuri peluang.

"Jika lawan pasukan lain, kami mungkin telah dihukum kerana bahagian tengah yang sentiasa kosong," katanya.

Musim lalu, Chelsea tewas menerusi penentuan sepakan penalti kepada Manchester United pada perlawanan akhir Liga Juara Juara Eropah di Moscow.

Dalam pada itu, Scolari berkata, kemenangan besar ke atas Bordeaux diharap menjadi penyuntik semangat menjelang perlawanan menentang United dalam saingan Liga Perdana England di Stamford Bridge, Ahad ini.

Di samping itu, Alex Ferguson, pengurus Manchester United berang dengan tindakan FA England membatalkan kad merah kepada John Terry. Ini memberikan faktor yang positif kepada Chelsea dan situasi Chelsea yang baik perlulah berterusan kerana keadaan MAN UTD sekarang yang masih mencari rentak.

Apapun tunggu hujung minggu ini.

No comments: