Sunday, September 21, 2008

Scolari sedia terima Ronaldo ke Chelsea

LONDON - Pengurus Chelsea, Luiz Felipe Scolari bersedia 'membuka pintu' untuk Cristiano Ronaldo menyertai kelab London itu jika pemain itu berhasrat meninggalkan Manchester United.

Menjelang pertemuan getir kedua-dua pasukan dalam saingan Liga Perdana England, malam ini, bekas jurulatih Portugal itu yang dipetik oleh akhbar di Britain berkata, beliau mempunyai hubungan persaudaraan dengan Ronaldo.

''Semasa bersama Portugal, setiap tahun saya terpaksa memilih tiga orang pemain untuk dicalonkan sebagai Pemain Terbaik Dunia.

''Tahun ini saya akan memilih Didier Drogba, kemudian John Terry dan selepas itu Frank Lampard.

''Sekarang ketiga-tiganya bersama saya dan ini sudah cukup baik. Mungkin Cristiano akan menyertai saya musim depan.

''Beritahu Ronaldo jika dia mahu bertukar (pasukan) saya akan membuka pintu untuknya,'' kata Scolari yang dipetik akhbar Daily Mail.

Inilah reaksi pertama Scolari terhadap pemain berusia 23 tahun yang digilapnya itu sejak meletakkan jawatan sebagai jurulatih Portugal.

''Suatu hari nanti Ronaldo akan meninggalkan United. Dia mungkin menyertai kelab baru untuk setahun dua. Ronaldo adalah kawan saya. Saya menyukainya seperti bapa sukakan anaknya. Tentang kehidupannya, biarlah dia menentukannya.

''Dia juga berpeluang untuk menjadi kapten pasukan Portugal musim depan kerana keyakinan yang dimilikinya dan sifatnya semakin matang. Malah, semua orang senang dengannya. Sekarang pun dia adalah antara tiga pemain terbaik dunia,'' ujar Scolari.

No comments: